سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود آهنگ جدید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سوغات زنجان چگونه کار می کند؟ آیا فروشگاه اینترنتی سوغاتی زنجان

    نظر

علاوه بر زنجان قصد داریم امروز به این شهر سفر کنیم تا از آن سوغاتی های خوشمزه بخریم. سوغات زنجان اعم از چاقو، صنایع دستی، غذا، شیرینی و شیرینی می تواند یک هدیه عالی باشد. چمدان خود را که قرار است با سوغاتی های زنجان پر شود، از خود دور کنید. با رهی نو همراه باشید.

سفر به زنجان بدون بردن یک غذای لذیذ و یا یک قطعه صنایع دستی هرگز کامل نمی شود.

 

معرفی سوغات زنجان


زنجانی ها علاوه بر موم و نقره سازی، ملیله دوزی و گلدوزی، چاقوسازی و قالی بافی به صنایع دستی شهرت دارند. هیچ محدودیتی در مورد سوغاتی که می توانید بیاورید وجود ندارد. چه شیرینی و نان سنتی و چه محصولاتی مانند پیازچه را ترجیح دهید، مطمئناً عزیزانتان از غذاهای خوشمزه لذت خواهند برد. اگر به زنجان سفر می کنید، حتما شیرینی های خوشمزه زنجانی را از دست ندهید. معرفی نان و شیرینی زنجانی برای شیرین کردن دهانتان با هم.
لیست صنایع دستی زنجان

صنایع دستی از جمله محبوب ترین اقلام خارج از غذا هستند. صنایع دستی زنجان قطعا یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید از این شهر به خانه بیاورید.

چاقوهای معروف زنجان


سوغات معروف زنجان چاقو است. از نسل‌های دور زنجان به ساخت چاقو شهرت داشته و با پیشرفت در ماشین‌های برش، این صنعت همچنان به رونق خود ادامه می‌دهد. چاقوهای زنجانی پس از چکش کاری و حرارت دادن تیز و تیزتر می شوند. در زنجان انواع چاقوها را بر اساس کارکردشان می توانید پیدا کنید و همچنین بادوام هستند.

چاقو زنجان


چاقوهای زنجانی به تیزی معروف هستند که تصادفی نیست. چاقوی زنجانی به دلیل داشتن دسته های نشکن و تیغه های ضد زنگ یکی از کامل ترین لوازم آشپزخانه در دسترس است. چاقو از دوره هخامنشیان در زنجان ساخته شده است. بیش از 200 نوع چاقو در زنجان موجود است، اما چاقوهای آشپزخانه بی نظیر هستند.

سفر به زنجان بدون بردن یک غذای لذیذ و یا یک قطعه صنایع دستی هرگز کامل نمی شود.


در بازار پایین، انواع صنایع دستی را می یابید. در بازار فوقانی فرش و قالیچه و ملیله وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید منطقه ای که در آن قدم می زنید و به دنبال سوغاتی می گردید به زمان آقا محمدخان قاجار برمی گردد.
لینک سایت : https://soghatzanjan.com/